attachmentparenting.ro/forum

Forumul romanesc de attachment parenting

Site Logo

Acum este Joi Ian 23, 2020 6:28 am

Ora este UTC+02:00 UTC+2




Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 179 mesaje ] 
Autor Mesaj
 MesajScris: Vin Mai 23, 2008 12:04 pm        Subiectul mesajului: cate ceva despre pedagogia Montessori 
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8182
Localitate: Montreal, Canada
Incerc sa redau mai jos cate ceva despre metoda Montessori, metoda descrisa de insasi Maria Montessori in una din lucrarile ei.
Montessori - Il bambino in familia, carte aparuta la editura Garzanti 1956, 1991, 2000.

"Deoarece finalul parcursului este acela ca acesta, copilul, sa se adapte unei vieti sociale specifice adultilor, viata sociala care este contrara naturii copilului in primii ani de viata e clar ca in vechea scoala, vechia forma de educatie familiara copiii nu erau apreciati ca fiind ceea ce sunt. Copilul era doar un "viitor", nu reprezenta decat "ceva ce are sa devina" fapt care ii determina pe adultii din familie, educatori sa nu tina cont de nevoile, exigentele copilului decat la varsta la care acesta devine adult. Cu toate acestea un copil are o personalitate a sa la fel ca si toate fiintele umane. Acesta poarta cu sine frumusetea, demnitatea spiritului creator, care nu pot fi niciodata anulate si pentru aceasta sufletul sau pur si sensibil necesita ingrijiri dintre cele mai delicate. Nu trebuie sa ne ocupam doar de corpul acestuia, atat de mic, de fragil, nu trebuie doar sa ne preocupam sa-l hranim, spalam, imbracam. Fiinta umana nu traieste doar pentru hrana nici macar in primele zile de viata: obiectele materiale sunt pe o treapta inferioara si pot sa-i fie nocive acestuia la orice varsta. Sclavia favorizeaza copiilor, asa cum a favorizat intotdeauna adultilor sentimente de inferioritate si duce la generarea unei absolute lipse de demnitate. Ambientul social pe care ni l-am creat nu se adapteaza necesitatilor copiilor, acesta nu-l intelege pe copil. Copilul este dat in grija institutiilor scolare, scoala care devine frecvent puscarie. Astazi vedem in mod clar care sunt consecventele fatale ale scolii unde se preda copiilor folosindu-se vechile metode: copiii sufera nu doar organic, dar si moral. In asta consista problema fundamentala a educatiei, in faptul ca a educa caracterul pana acum a fost unul din aspectele lasate in afara educatiei oferite de scoala. In rest, chiar si-n sanul familiei s-a facut aceasi eroare de principiu: se gandeste in permanenta la viitorul copilului si nimeni niciodata nu se preocupa de prezent, la ceea ce-i este necesar copilului varstei sale specifice. Dintre toate necesitatile pe care copilul le are una este ignorata in modul cel mai pregnant: exigenta spiritului, a sufletului copilului. Fiinta umana care exista in copil ne ramane ascunsa, continam sa o ignoram.

Noua ne sunt invizibile toate incercarile disperate, toata energia acestuia de a se apara de noi, de adulti: plansetul, urletele, capriciile, timiditatea, rebeliunea, minciunile, egoismul, spiritul de distrugere, autodistrugere. Mai mult, gresim in a considera toate aceste manifestari care nu sunt altceva decat metode de aparare a copilului ca si trasaturi esentiale a caracterului unui copil. Credem atunci ca menirea noastra este aceea de a incerca sa eliminam toate aceste manifestari cu maximum de severitate, care poata sa mearga pana la pedepse corporale. In schimb aceste manifestari ale copilului nu sunt altceva decat indicii ale unei boli morale, preludiul unei adevarate boli nervoase care-si va face simtite consecintele pentru tot restul vietii. Stim cu totii ca dezvoltarea la aceasta varsta e cea mai importanta etapa in dezvoltarea unei fiinte umane. De aceea o denutritie morala, o intoxicare a spiritului in copilarie sunt la fel de fatale omului ca si lipsa unor membre pentru sanatatea sa corporala. Iata de ce educatia infantila este problema cea mai importanta a umanitatii.

[...]

"Copilaria este eternul Messia, care in mod continuu se reintoarce in bratele umanitatii decazute pentru a o ruga sa se intoarca in ceruri"
Daca vom incepe sa consideram ca absolute si urgente necesitatile copilului, craindu-i o lume, un ambient adaptabil lui vom fi constructorii uneia dintre cele mai mari opere puse in folosul intregii umanitati.

Copilul nu poate sa desfasoara o viata regulara in modul in care adultii o fac. In acelasi timp devine nociv adultul prin continua sa supraveghere, cu neintreruptele observatii, cu impartirea diferitelor ordine arbitrare. Acest adult disturba, impiedica o dezvoltare armoniasa copilului. In acest mod se sufoaca toate fortele bune existente in copil, forte care germoliaza in sufletul acestuia, iar copilului nu-i ramane decat intensa dorinta de a se elibera cat mai repede de tot si de toate.

Sa abandonam deci rolul de carcerier si sa incercam sa oferim copilului un mediu adaptabil acestuia, pentru ca in modul cel mai posibil sa incetam sa-l obosim pe acesta cu supravegherea si invataturile noastre. Trebuie sa ne convingem ca cu cat mai mult mediul va fi adaptabil copilului cu atat mai mult parintele, educatorul nu va interveni in educatia acestuia. In acest punct ajunsi nu trebuie sa fie uitat un principiu important. A da libertate copilului nu inseamna a-l abandona lui insusi, a-l neglija, a-l ignora. Ajutorul pe care-l dam sufletului infantil nu trebuie sa fie indiferenta pasiva in fata tuturor dificultatilor de dezvoltare, ci asecondarea copilului cu prudenta apeland la ingrijiri afectuoase.

[...]

In momentul in care s-au creat micile piese de mobilier de care copiii au nevoie vom vedea ca acesta isi ordineaza activitatea in mod incredibil. Miscarile copiilor sunt directionate de forta vointei, acestia reusesc sa ramana singuri, in afara pericolului pentru ca stiu ceea ce vor. In copii exista o nevoie de a intreprinde mult mai puternica decat aceea de a se nutri doar ca noi nu putem sa o recunoastem pentru ca pana acum le-a lipsit acestora campul de activitate adaptabil lor.

Daca noi vom oferi acestor mici teroristi, care sunt in permanenta nemultumiti un camp de activitate adaptabil lor ne vom regasi cu mici fericiti muncitori. Distrugatorul proverbial va deveni cel mai atent ingrijitor al obiectelor care-l inconjoara: copilul galagios si dezordonat va deveni copilul linistit si ordonat. Dar daca copilului ii lipsesc mijloacele exterioare adaptabile lui acesta nu va putea niciodata sa foloseasca imensele energii pe care natura i le-a pus la dispozitie. Copilul simte impulsul instinctiv inspre o activitate care sa intereseze toate energiile sale deoarece numai in acest mod va putea sa perfectioneze toate facultatile sale. Totul depinde de acest fapt.

Astazi, cu totii stim ce inseamna " casa copilului" si (unde) se construiesc obiecte simple, practice care sunt puse in slujba dezvoltarii intelectuale a copilului. Astfel in aceste case regasim mici obiecte de mobilier gratioase, pictate in culori vesele, usoare astfel incat orice copil sa fie capabil sa le manipuleze. Culorile acestor piese de mobilier fiind deschise se vor nota cu o mai mare pregnanta petele de unde cu putina apa si sapun se pot curata. Fiecare copil isi alege singur locul, potriveste totul dupa bunul sau plac, dar cum corpurile de mobilier sunt usoare, copilul le poate manevra cu usurinta, aceste vor produce zgomote care-l vor determina pe copil sa fie mai atent in miscari, astfel copilul invata sa fie atent relativ la miscarile propriului corp. In acelasi timp exista mici obiecte gratioase din sticla sau portelan. Aceste obiecte daca vor fi lasate sa cada se vor sparge in bucati, se vor distruge pentru intotdeauna, iar sentimentul de neplacere care se va naste in copil va fi pedeapsa sa majora.

Ce mare durere pierderea unui obiect drag! Cine nu se simte impins sa consoleze un copilas care a devenit cu totul rosu, care plange in fata unui obiect rupt? Dar de acum inainte atunci cand va trebui sa poarte obiecte fragile isi va da toata silinta pentru a-si coordona in asa maniera miscarile corpului incat sa nu aduca nici o dauna obiectului. Ambientul insusi il ajuta pe copil sa se autodepaseasca in permanenta, daca pentru fiecare eroare facuta copilul simte o parere de rau nu este necesara interventia educatoarei. Aceasta poate sa ramana spectatoare a tuturor micilor incidente care au loc. Putin cate putin copilului i se va parea ca aude vocea obiectelor, copilul va putea percepe limbajul mut al acestora: "fii atent, sunt pe o tavita, sunt fragila, pictata delicat, nu ma da de pamant, nu ma pata". Chiar si estetica obiectelor e importanta. Incaperea va fi dotata de mici obiecte utile curateniei spatiului, maturici, farase, carpe de stres, etc. Toate frumos colorate, atragatoare menite sa-l impinga pe copil sa le foloseasca.

Fiecare copil care stie si poate sa se ingrijeasca pe sine, care poate sa-si puna pantofii, care poate sa se imbrace, dezbrace singur oglindeste prin bucuria, fericirea sa reflexul demnitatii umane deoarece demnitatea umana deriva din sentimentul dat de propria independenta.

Bucuria pe care copilul o incearca atunci cand lucreaza, il determina pe acesta sa desfasoare orice activitate cu un entuziasm aproape excesiv. Repetarea continuua a celorasi actiuni in determina pe copil sa fie fericit. Noi vedem in "casa copilului" pitici la cea mai frageda varsta capabili sa se dezbrace singuri, sa-si incheie nasturii, sa faca noduri, sa puna masa, sa spele farfuriile si paharele, sa se repezeasca cu carpa atunci cand au varsat din greseala supa. Daca spala vasele, curata acolo unde altii au murdarit procura bunastare altora care au impartit munca cu el. Si cu toate acestea copilul nu considera acest lucru in favoarea altora ca pe un efort suplimentar care sa necesite un premiu. Nu, e tocmai efortul, activitatea in sine cea care-l gratifica in mod absolut.

Intr-o zi am vazut o fetita care statea la masa, in fata farfuriei cu supa fara ca s-o guste macar. I se promisese acesteia ca i se va permite sa puna masa, dar cineva uitase de promisiune. Aceasta deziluzie pe care fetita o incerca a redus la tacere propriile nevoi ale corpului, constientul sau era mult mai exigent decat exigentele date de stomac.

Astfel se dezvolta acea parte de activitate orientata inspre exterior care are un scop social.

Si cu toate acestea, faptul ca copiii desfasoara cu mare interes toate aceste activitati nu reprezinta inca aspectul esential: aceste activitati sunt doar inceputul si constitue doar o latura mai putin importanta a activitatii infantile.

Se stie ca marii ganditori, oamenii de stiinta dau impresia unui intime reculegeri de sine care-i tin departe de lume.

Cu totii isi aduc aminte de glumele care circula pe seama lui Newton care uita sa manance si-a multor altora. Ei bine, tocmai aceste glume indica latul opus acestei reculegeri de sine. Marile descoperiri care au dus la progresul intregii umanitati nu se datoreaza atat culturii, cunoasterii oamenilor de stiinta cat capacitatii acestora de a se adanci in procesul, marea munca desfasurata, de a se izola de lume.

Daca copilul va gasi campul de actiune care sa corespunda celor mai intime exigente ale sale, acesta va revela in timp ce altceva ii este necesar pentru dezvoltarea sa optimala. Copilul incearca pe moment raporturi cu genul uman care-l inconjoara si le gaseste. Dar in acelasi timp exista in individ exigente intime, exigente carora cere sa li se abandoneze intr-o munca misterioasa care solicita completa solitudine, separatea de tot si toate. Nimeni nu poate sa ajute copilul sa atinga aceasta intima izolare care sa-i permita sa ajunga la lumea sa cea mai profunda, misterioasa, bogata, plina de trairi.

Daca altii se vor introduce in activitatea copilului nu vor face altceva decat sa distruga, intrerupa acest proces de cunoastere interioara.

Acest castig care se obtine prin eliberarea fata de lumea externa trebuie sa provina de la insusi sufletul nostru. Aceasta stare de reculegere totala se regaseste doar in marii oameni."

"gradinitele montessori"


Sus
   
 
 MesajScris: Vin Mai 23, 2008 2:15 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie Ian 23, 2008 11:03 pm
Mesaje: 3512
Localitate: St. Mard, France
:)
chiar, ce parere aveti de Montessori?
deocamdata, am aprofundat doar L'Enfant, Copilul
si cite ceva despre metodele ei...pe ici pe colo :oops:
sincer, m-a fascinat oarecum, cartea am citit-o pe nerasuflate
desi ma jeneaza euforia ei (explicabila totusi avind in vedere epoca in care se nasc si experimenteaza ideile sale) si accentul prea mare pus pe materialul specific metodelor sale, pe ambianta, ca si cum aceasta ar fi unicul, marele factor al "convertirii" unui copil, al dezvoltarii acestuia
dar trebuie sa recunosc ca libertatea pe care ea o imagineaza pentru un copil, cistigarea aceasta a independentei de catre copilul insusi, imi plac mult
plus ultima pagina care m-a ....strapuns
(rezum in citeva vorbe) ne plingem mereu ca ai nostri copii adorm dificil, nu vor sa stea singuri, ne reclama prezenta etc
dar uitam mereu cit de mult ne iubesc ei, si ca tocmai de aceea fac aceste gesturi.....caci oricum mai tirziu va veni o vreme in care in loc sa ne spuna "stai", ne vor spune sec "noapte buna", inchizind usa in urma lor
(si ma tot gindeam la golul pe care il resimt de cind Elouan nu mai adoarme in bratele mele...)


Ultima oară modificat Vin Mai 23, 2008 2:41 pm de către Teodora, modificat 1 dată în total.

Sus
   
 
 MesajScris: Vin Mai 23, 2008 2:22 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
cartonas rosu
cartonas rosu

Membru din: Dum Ian 20, 2008 5:35 pm
Mesaje: 228
Localitate: bucuresti
Teodora, asta-mi aminteste de o amica: mi-a povestit ce tare s-a stresat/enervat etc la primii doi copii. si citez "a trebuit sa nasc a treia oara sa pot sta pur si simplu si sa ma pot bucura de copilul meu"
si s-a pus intr-o pozitie relaxata, pe spate, cu bratele parca tinand un copil, cu fata in jos, zambind si contempland.

_________________
Karolina (10.06.2007)


Sus
   
 
 MesajScris: Joi Iun 05, 2008 11:22 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie Ian 23, 2008 11:03 pm
Mesaje: 3512
Localitate: St. Mard, France
"Pentru copil, adultul este un obiect particular de iubire. (...)
Copilul este acela care iubeste adultul, si nu invers. El doreste prezenta adultului. Placerea lui este sa atraga atentia asupra lui: "Priveste-ma....ramii linga mine..."

Cind se duce la culcare, seara, copilul cheama persoana pe care o iubeste si o implora sa nu il abandoneze. Cind sintem la masa, bebelusul, cel care inca bea laptele in biberon, si-ar dori sa vina cu noi, nu pentru a minca, ci doar pentru a ne privi. Adeseori, adultul trece nepasator alaturi de aceasta iubire mistica de care nici macar nu isi da seama. Si aceasta mica fiinta care ne iubeste va creste si va dispare. Cine oare ne va mai iubi la fel? Cine ne va mai chema, in momentul in care se culca, spunindu-ne: "Ramii..."? Mai tirziu, acest copil ne va spune, indiferent: "Noapte buna." Si cine oare va mai avea o asemenea dorinta intensa de a ne privi, pur si simplu pentru a ne vedea, in timp ce noi mincam, el raminind fara mincare? Noi, adultii, ne aparam in fata acestei iubiri care se va stinge. Si nu vom mai gasi o alta asemeni. Nerabdatori, spunem mereu: "N-am timp. Nu pot. Am o gramada de treaba." Si in acelasi timp, gindim: " Acest micut trebuie sa isi corecteze comportamentul, altminteri vom ajunge sclavii lui." Ceea ce am vrea este sa ne eliberam de el, pentru a face doar ce ne place noua, pentru a nu renunta la micile noastre placeri.

Un capriciu teribil este cel care consista in a trezi parintii, dimineata, cind acestia dorm inca. (...)
Si totusi, ce altceva decit iubirea, impinge copilul de-abia trezit sa isi caute parintii? Si oare ce altceva ar putea face copilul, sarind din pat, cind rasare soarele? El pleaca sa isi caute parintii care dorm inca, ca si cum ar dori sa le spuna: "Invatati sa traiti odata cu natura. Uitati lumina, dimineata a venit." Si alearga, pur si simplu, pentru a-i revedea pe cei pe care ii iubeste. Fara indoiala, camera este inca sumbra, copilul avanseaza tremurind, cu inima strinsa de teama de obscuritate; dar el reuseste sa depaseasca toate aceste piedici si se apropie incetisor...isi atinge parintii...care il cearta...."Ti-am spus de-atitea ori sa nu ma trezesti dimineata!" - "Dar nu te-am trezit, spune copilul, doar te-am atins. As fi vrut doar sa te imbratisez."
Ca si cum ar spune: "N-as fi vrut sa va trezesc de-a binelea, ci doar sa va chem sufletul..."

Iubirea copilului e foarte importanta pentru noi. Tatal si mama dorm toata viata, ba chiar au tendinta de a dormi mereu; si e necesar ca o fiinta noua sa ii scuture si sa ii sustina cu o energie proaspata si vie, care lor le lipseste deja. Avem nevoie de aceasta fiinta care actioneaza de o maniera atit de diferita si care vine sa ne spuna , in fiecare dimineata: "Exista o alta viata, pe care ati uitat-o.Invatati sa traiti mai bine."
A trai mai bine, a simti iubirea atingindu-ne....Omul ar degenera iremediabil fara un copil care sa il ajute sa se inalte. Si daca adultul nu se trezeste, incetul cu incetul o scoarta dura il va acoperi si il va face insensibil."

Maria Montessori, L'Enfant


Sus
   
 
 MesajScris: Dum Aug 03, 2008 2:55 am        Subiectul mesajului: pedagogia montessori 
Neconectat

Membru din: Joi Iul 31, 2008 2:17 pm
Mesaje: 35
Localitate: Ste Marthe sur le Lac (Canada)
eu am citit "COpilul" si "pedagogie stiintifica" si am incercat sa pun in practica cate ceva din cele citite. recunosc ca unele materiale le-am cumparat chiar degeaba (nici nu s-a uitat la ele) -ca de ex. turnul roz, cilindrii de diferite marimi si cutiuta muzicala.
Am avut in schimb un succes nesperat cu puzzle-ul de geografie (fiecare tara e o bucata de puzzle). am inceput cand avea 3 ani si acum pot sa ma laud :> ca stie nu numai toate tarile dar si o mare parte din capitalele lor (cum? pentru ca fiecare piesa de puzzle, adica tara are un buton care e situat in locul unde ar trebuie sa fie capitala -m-a intrebat de ce-i acolo si asa am ajuns si eu sa-mi rafinez cunostintele de geografie :)
Unele materiale le-am improvizat singura, si am ajuns si la "revelatii" matematice (cu ajutorul segmentelor rosii si albastre am ajuns sa inteleg practic formula 1+2+3+...n pentru prima data in viata mea, evident)


Sus
   
 
 MesajScris: Dum Aug 03, 2008 11:16 am        Subiectul mesajului: Re: pedagogia montessori 
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 4:33 pm
Mesaje: 2362
Site web: http://www.sling.ro, www.poarta-ma.blogspot.com
Localitate: bucuresti
patou scrie:
(cu ajutorul segmentelor rosii si albastre am ajuns sa inteleg practic formula 1+2+3+...n pentru prima data in viata mea, evident)

:)) si nu-i asa ca-i simplu? nu-i asa ca si matematica-i frumoasa si ca oricine o poate intelege? (asta-i o problema vesnica a mea cu cei care predau matematica aiurea si nu stiu sa o gaseasca in viata de zi cu zi. )

_________________
Poarta-ma!

Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Dum Aug 03, 2008 11:28 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8182
Localitate: Montreal, Canada
pai diana, de ce nu te pui tu inspre binele omenirii sa dai astfel de exemple?
ce-i cu 1+2+3...parca ceva vag imi aduc aminte, dar vag
deci detaliii!!!!!!
ca pe mine ma depasesc multe aspecte, pls :D


Sus
   
 
 MesajScris: Dum Aug 03, 2008 9:06 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Dum Mar 02, 2008 11:56 am
Mesaje: 1073
Yahoo Messenger: emaria_sorescu@yahoo.com
Localitate: Romania
Imi place si mie Montessori. "Copilul" am citit in liceu si inca o am dar nu stiu prin ce raft - si ceva despre pedagogia ei - un manual pt gradinite redactat de UNICEF. am incercat si eu sa aplic chestia cu mediul natural, cu a nu mai reactiona isteric la micile incidente si a-i pune sa cureter. NU imi iese nicicum a sta sa fac jucarii. Spiritul ludic se epuizase cand am fost eu facuta! Ca parinte insa nu cred ca e bine sa o iei didactic - Maria Montessori a lucrat cu copii institutionalizati, copii cu retard mintal, din cate imi aduc aminte.

Patou, cum as putea procura si eu un astfel de puzzle?

Si eu sunt curioasa de chestia cu 1+2+3...

_________________
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Dum Aug 03, 2008 9:45 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat

Membru din: Joi Iul 31, 2008 2:17 pm
Mesaje: 35
Localitate: Ste Marthe sur le Lac (Canada)
ai dreptate Diana, chiar ca matematica e frumoasa :) -pacat ca am descoperit-o abia acum la 40 de ani...

materialele montessori le-am comandat pe www.ebay.ca unde am cautat "montessori materials"

chiar daca unele materiale au fost concepute pentru copii cu retard mintal dau totusi rezultate si la copii normali. ca un ex. eu i-am facut lui sebas un set de litere din carton colorat (vocalele cu rosu consoanele cu albastru), le-am decupat si in prima faza i le-am dat sa se joace cu ele incurajandu-l sa le pipaie (ca si cum le-ar desena). de atunci a prins obiceiul sa pipaie cifrele si literele de la placile de inmatriculare a masinilor de pe strada noastra (nu radeti, prea tare :), asa ca de multe ori ma plimb cu el pe strada si el imi citeste placile de inmatriculare, pipaindu-le in acelasi timp. eu cred ca din cauza asta e capabil acum sa scrie literele mari - si nu l-am invatat niciodata.
sunt uimita ca totul se petrece firesc, fara nici o presiune, o face doar din pura curiozitate.


Sus
   
 
 MesajScris: Mar Aug 05, 2008 2:49 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat

Membru din: Joi Iul 31, 2008 2:17 pm
Mesaje: 35
Localitate: Ste Marthe sur le Lac (Canada)
daca ma fac de ras cu raspunsul asta... imi asum responsabilitatea :-S (oricum am fost paralela cu matematica, si sunt in continuare :)



gazzella uite aici detalii :)
avem 10 segmente colorate in albastru si rosu. Fiecare segment e mai mare cu o unitate decat precedentul. daca le punem unul in continuare la celalalt ca sa formam cifra 10 vedem ca avem urmatoarele combinatii:
1+9 2+8 3+7 4+6 , 10 (care e un singur bat) si batul cu nr. 5 - adica 5 siruri complete de 10 unitati si unul singur de 5.
ca sa adun totalul 1+2+3+...10 am facut in felul urmator: 5 siruri de 10 unitati inmultite cu 10 (ca-s 10 unitati) la care am adunat batul 5 (care era incomplet) adica 5x10 + 10/2, si asta e tot. inlocuim pe 10 cu n si formula-i gata: n/2 x n + n/2 = n(n+1) / 2


Sus
   
 
 MesajScris: Mar Aug 05, 2008 9:42 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat

Membru din: Vin Ian 18, 2008 1:20 pm
Mesaje: 2090
Yahoo Messenger: alinapaula_petrescu@yahoo.com
Localitate: Bratislava
patou , felicitari :), mecanismul e corect, imi spune matematicianul casei(doar programator, cu fac de mate la baza)
l am rugat sa mi explice si mai pe intelesul meu :capdezid: , sper ca nu te superi, postez si aici

1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + 10 =



se ia jumatatea cantitatatii maxime a sirului (10/2 = 5). asta in caz de numar par.



apoi se ordoneaza elementele sirului in functie de distanta fata de jumatatea elementului maxim



5 + ((5 - 1) + (5 + 1)) + ((5 - 2) + (5 + 2)) + ((5 - 3) + (5 + 3)) + ((5 - 4) + (5 + 4)) + ((5 - 5) + (5 + 5)) =



5 + (4 + 6) + (3 + 7) + (2 + 8) + (1 + 9) + (0 + 10) =

5 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 =

5 + (5 x 10) =

10/2 + 10/2 x 10 =

10/2 + (1 + 10) =

(10 x (10 + 1))/2


substituindu se 10 cu n se poate generaliza


1 + 2 + 3 + .... + n = n(n + 1)/2

nu stiu de ce apare fetisoara aia in loc 8
fara betele respective in fata, imi marturisesc insa... :capdezid: :turteste:

_________________
mama de 3 feti frumosi

David (11 mai 2004), Toma (20 ian 2007) si Alex (27 ian 2011)


Sus
   
 
 MesajScris: Mar Aug 05, 2008 9:32 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Dum Mar 02, 2008 11:56 am
Mesaje: 1073
Yahoo Messenger: emaria_sorescu@yahoo.com
Localitate: Romania
Felicitari! Merci Mihaela!

_________________
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Mar Aug 05, 2008 9:56 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 4:33 pm
Mesaje: 2362
Site web: http://www.sling.ro, www.poarta-ma.blogspot.com
Localitate: bucuresti
chiar scriam pe dc acum cateva zile (nu reusesc sa gasesc postul ) despre cat de simpla e matematica daca e privita de unde trebuie :). pot sa ma bat in piept ca d, la nici 2 ani, face adunari, scaderi, inmultiri si impartiri :)). si chiar le face, numai ca multi nu le vad asa :)

isi numara masinutele.

daca mai pune una mai pune si un deget si imi arata la cate a ajuns. deci aduna.

daca pleaca cate una, atunci imi arata ca strange un deget si imi spune cate are. deci scade.

stie ca are un deget mare la o mana, unul la cealalta. deci 1x2=2. si 5 degete la fiecare mana, deci 5 de 2 ori, 10. deci face inmultiri.

inainte de a manca un pufulete il rupe in 2. si imi arata ca are doi. deci imparte.

stie ca daca rupi o creta in doua -pt el si nicol- iti revine o bucata mai mare decat daca o imparti in 3. deci stie si fractii si sa le si compare 1/2>1/3.

si, pana la urma, ca sa nu zic ca-s off topic, montesori tot asta a incercat. sa explice pe intelesul tuturor lucruri ce par complicate. si a reusit sa o faca pt aceia pt care ai zice ca e cel mai greu, respectiv copiii cu diferite dizabilitati.




a, eu evit pe cat pot sa fac afirmatii de genul celor de mai sus in public. pt ca nu sunt multi cei care au rabdarea sa vada asta in copilul lor. si sa ii acorde suficienta atentie pt a vedea aceste lucruri. (si sa mor daca inteleg cum e posibil ca o mama cu un singur copil, deci care se bucura de a ei undivided attention, sa nu inteleaga ce si cum se joaca copilul ei, ce ii spune, ce ii cere. si nu o data, ci ca regula de baza)

_________________
Poarta-ma!

Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Mar Aug 05, 2008 11:06 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie Ian 23, 2008 11:03 pm
Mesaje: 3512
Localitate: St. Mard, France
http://montessorichezlespetitspois.blogspot.com/
http://lettyma3.canalblog.com/archives/ ... /p0-0.html
http://www.montessori.fr/article.php3?id_article=12
http://aidalavie.blogspot.com/
http://forum.magicmaman.com/magic03ans/ ... 1391-1.htm


Sus
   
 
 MesajScris: Mie Aug 06, 2008 12:20 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat

Membru din: Joi Iul 31, 2008 2:17 pm
Mesaje: 35
Localitate: Ste Marthe sur le Lac (Canada)
alinutza, mi-ai luat o piatra de pe inima :D


Sus
   
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 179 mesaje ] 

Ora este UTC+02:00 UTC+2


Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Majestic-12 [Bot] și 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România