attachmentparenting.ro/forum

Forumul romanesc de attachment parenting

Site Logo

Acum este Vin Mar 29, 2024 2:46 pm

Ora este UTC+02:00 UTC+2




Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 55 mesaje ] 
Autor Mesaj
 MesajScris: Sâm Mar 22, 2008 9:11 am        Subiectul mesajului: Waldorf pur si simplu - pedagogie Waldorf 
Neconectat

Membru din: Vin Mar 21, 2008 3:31 pm
Mesaje: 35
Localitate: Cluj
Salutare

am vazut discutiile voastre despre gradinita Waldorf privata si m-am gandit sa deschid acest topic cu un alt scop: nu pentru a vorbi despre o anume gradinita sau scoala W ci despre pedagogia Waldorf in general, concepte, idei aplicabile in viata copiilor etc. Am sa mai contribui si la discutiile de pe topic-ul "Waldorf privat" in masura in care am ceva de spus la ce se discuta acolo.

Aici am pus programa gradinitelor Waldorf:
http://www.scribd.com/doc/2333591/PROGR ... OR-WALDORF
(De la "lupa" sau de la butoanele + si - puteti mari/micsora scrisul pt a citi mai usor.)

Citind-o va puteti face deja o parere mult mai concreta despre ce trebuie sa se intample intr-o gradinita Waldorf, iar apoi, in cazul ca veti vizita una, veti putea pune intrebari concrete pentru a va da seama daca se intampla sau nu ceea ce "trebuie".

_________________
"Be the change you wish to see in the world. (Mahatma Ghandi)"

http://groups.yahoo.com/group/Educatia_ ... ala_copil/

http://groups.yahoo.com/group/vegetarieni/


Sus
   
 
 MesajScris: Mar Mar 25, 2008 7:34 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat

Membru din: Vin Mar 21, 2008 3:31 pm
Mesaje: 35
Localitate: Cluj
http://www.flickr.com/photos/25004104@N03/2361014707/
Sorry, nu m-am prins inca cum e cu imaginile. La link-ul de mai sus ar trebui sa apara coperta unei carti de pedagogie W... 8-|

_________________
"Be the change you wish to see in the world. (Mahatma Ghandi)"



http://groups.yahoo.com/group/Educatia_ ... ala_copil/



http://groups.yahoo.com/group/vegetarieni/


Sus
   
 
 MesajScris: Mar Mar 25, 2008 7:41 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8177
:)
http://www.attachmentparenting.ro/forum ... .php?t=234

_________________
Imagine

Imagine

Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Mar Mar 25, 2008 8:53 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
Sefa=Christa
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:16 am
Mesaje: 1439
AlinaCoroian scrie:
La link-ul de mai sus ar trebui sa apara coperta unei carti de pedagogie W... 8-|

Pai apare. :)
Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Mar Mar 25, 2008 10:34 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
colaboratoare
Avatar utilizator

Membru din: Mie Ian 23, 2008 5:30 pm
Mesaje: 1719
Site web: http://www.christa-und-oliver.de
Stiam ca ma deranja ceva la nenea Steiner ala, dar nu mai stiam ce, asa ca m-am apucat de sapaturi si mi-am amintit. Doar ca nu-s sigura daca era singura chestie deranjanta.
http://www.bobnancy.com/bobnancy.html
->waldorf->developing child->Left-handed Cross-dominance

Citat:
Steiner says that left-handedness has karmic reasons and recommends that one stimulate the child to become right-handed, up to age 9, but only for automatic activities - writing and eating - nothing else.


Citat:
May 10, 1922

A music teacher asks about working with both hands in the beginning piano class.

Dr. Steiner: That is a very good question. Left-handedness is easily corrected through piano practice. We need to keep that in mind. Left-handedness should always be corrected.


Citat:
May 25, 1923

A teacher: Should the children be broken of left-handedness?

Dr. Steiner: In general, yes.


Thanks, but no thanks.

_________________
Mona, *13.07.2006


Sus
   
 
 MesajScris: Mar Mar 25, 2008 11:00 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat

Membru din: Vin Mar 21, 2008 3:31 pm
Mesaje: 35
Localitate: Cluj
Christa scrie:
Stiam ca ma deranja ceva la nenea Steiner ala, dar nu mai stiam ce, asa ca m-am apucat de sapaturi si mi-am amintit. Doar ca nu-s sigura daca era singura chestie deranjanta.
http://www.bobnancy.com/bobnancy.html
->waldorf->developing child->Left-handed Cross-dominance


Recunosc ca este prima data cand am auzit asta. Am aruncat un ochi pe link-ul dat de tine, nu as zice ca suna asa de categoric dupa cum suna citatele postate aici, dar subiectul intr-adevar este deschis. Cu siguranta ca eu voi incerca sa aflu mai multe, deocamdata doar din cat am apucat sa citesc nu as putea sa imi dau cu parerea daca e ok sau nu.

Ma intrebam insa daca "la nenea Steiner ala" se gasesc si lucruri minunate de aplicat in cresterea si educatia propriului copil?... :oops:
Si daca gradinitele traditionale (deocamdata vorbiram doar de gradinita unde oricum inca nu se invata scrisul) si metodele clasice sunt cu adevarat fara pata si mai rodnice pentru sufletelul copilului ?... ;)

_________________
"Be the change you wish to see in the world. (Mahatma Ghandi)"



http://groups.yahoo.com/group/Educatia_ ... ala_copil/



http://groups.yahoo.com/group/vegetarieni/


Sus
   
 
 MesajScris: Mie Mar 26, 2008 7:33 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat
colaboratoare
Avatar utilizator

Membru din: Mie Ian 23, 2008 5:30 pm
Mesaje: 1719
Site web: http://www.christa-und-oliver.de
AlinaCoroian scrie:
Recunosc ca este prima data cand am auzit asta. Am aruncat un ochi pe link-ul dat de tine, nu as zice ca suna asa de categoric dupa cum suna citatele postate aici


Citatele ii sunt atribuite lui Steiner.

AlinaCoroian scrie:
Cu siguranta ca eu voi incerca sa aflu mai multe, deocamdata doar din cat am apucat sa citesc nu as putea sa imi dau cu parerea daca e ok sau nu.


Daca te referi la educarea "pe dreapta" a unui stangaci, iti spun eu ca nu e ok.
http://www.linkshaender-beratung.de/english/index.htm
Cu bibliografia in romana stam mai prost, sa nu spun ca lipseste cu desavarsire. :(

AlinaCoroian scrie:
Ma intrebam insa daca "la nenea Steiner ala" se gasesc si lucruri minunate de aplicat in cresterea si educatia propriului copil?... :oops:

Desigur, asta a fost ceea ce m-a determinat sa studiez putin problema, insa cand am dat de treaba cu stangacii mi-a trecut de tot. Eu sunt o stangace dintre aia "reeducati", bineinteles ca doar cu bune intentii, insa cum am motive sa cred ca si fiica-mea e stangace, datorita "trecutului" meu sunt foarte "sensibiloasa" cand e vorba de acest subiect.

AlinaCoroian scrie:
Si daca gradinitele traditionale (deocamdata vorbiram doar de gradinita unde oricum inca nu se invata scrisul) si metodele clasice sunt cu adevarat fara pata si mai rodnice pentru sufletelul copilului ?... ;)


Subiectul asta nu e(ra) (doar) despre gradinite, ci "despre pedagogia Waldorf in general". ;) Si la gradinita nu se invata scrisul e drept, insa acolo se pun bazele, asta trecand peste faptul ca e totuna daca (re)invata copiii doar sa scrie cu dreapta sau sa faca si alte lucruri cu dreapta, adica ambele sunt la fel de periculoase.

_________________
Mona, *13.07.2006


Sus
   
 
 MesajScris: Mie Mar 26, 2008 8:23 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat

Membru din: Vin Mar 21, 2008 3:31 pm
Mesaje: 35
Localitate: Cluj
Da, am vazut ca citatele sunt atribuite lui Steiner si sunt convinsa de valabilitatea lor, din cate am vazut "bob and nancy" pare sa fie o site serios.
Doar ca la prima vedere, mi s-a parut ca e vorba de "a stimula", "a obisnui" sau "a incerca sa"... Nu mi s-a parut sa fie o chestie pe care invatatorul are datoria sa o faca calcand peste cadavre. Oricum, fata de cum fac unii invatatori din traditional pentru a sili stangacii sa scrie cu dreapta cred ca incape o diferenta fara comparatie. In primul rand m-as gandi despre felul in care copiii invata sa scrie in Waldorf. Exista o materie numita "desenul formelor" care precede scrisul (si care continua pe parcursul celor 4 ani de scoala primara). Pentru un an copiii deseneaza linii, curbe etc pe caiete de desen mari, fara liniatura. Desenele sunt facute mari, iar atunci cand faci ceva mare e mai usor pentru oricare mana sa incerci sa faci chestia respectiva. Mi-e destul de greu sa ma exprim, intrucat ma tot gandesc daca ati vazut vreodata ceva modele despre ce inseamna desenul formelor. Eu am pe undeva cateva poze dupa niste caiete W, am sa le caut cand apuc si sa vi le arat cumva si voua (apropos, cu tot topicul de tehnic, sunt tot handicapata in ceea ce priveste afisarea imaginilor :) )
Nu stiu deci explicatiile oficiale, dar e ceea ce pot sa iti spun din ce am vazut - daca ma gandesc ca as desena un sotron pe asfalt, parca as avea o oarecare usurinta in a incerca sas il desenez cu stanga (eu fiind dreptace) - o usurinta mult mai mare decat daca as incerca sa scriu texte mici pe caiet cu stanga.
O alte metoda de stimulare/incercare am vazut ca este cantatul la pian. Eu am facut 8 ani de pian in copilarie/adolescenta. Indiferent ca esti dreptaci sau stangaci intr-adevar ajungi la o coordonare mult mai buna (exersata)a ambelor maini si la un control al lor mult mai constient. Nu cred ca este vorba de nici o metoda pedagogica suplimentara, ci pur si simplu de cantat la pian, care este benefic oricuarui stangaci sau dreptaci si in plus are oarecare implicatii si asupra dezvoltarii sufletului copilului...si, daca mergem pe ce spune Steiner, si asupra inteligentei matematice.

Cunosc multe educatoare W din tara si sincer nu stiu vreuna care sa fi silit vreun copil de gradinita sa foloseasca dreapta in loc de stanga. Nici nu prea ar avea la ce, crede-ma. In Waldorf la nivel de gradi e multa joaca in variate forme, in nici un caz nu sunt "ore" pregatitoare pentru scoala cum se intampla mai nou in gradinitele traditionale. Stiu despre toate activitatile care se pot desfasura intr-o gradi W si cu mana pe inima personal nu imi dau seama sa fie vreuna la care oricat de carpanos ai fi ca educator sa i pretentia de la copil sa foloseasca musai o mana sau alta. Sigur, daca cunosti ceva ce eu nu stiu, Christa, chiar te rog sa spui.
Sau daca ai vreo banuiala anume, sa spui sa ma gandesc si eu daca e cu temei sau nu. Si pe mine in primul rand ma intereseaza toate astea pentru fiul meu - iti dai seama ca el e mai important decat orice metoda pedagogica :)

Eu am sa ma mai interesez de felul cum e tratat in scoli acest subiect - chiar in luna aprilie voi participa la o intalnire in care daca se iveste moment favorabil pot intreba carde didactice care lucreaza in scoala W. Si sper sa gasesc timp si sa citesc cu multa atentie articolul trimis de tine, Christa, trebuie sa recunosc ca l-am citit fugitiv si printre randuri, cu copilul tragandu-ma sa ne jucam. Poate in week-end...Am sa revin daca aflu ceva nou, totusi abia peste vreo luna, timp in care voi fi plecata la un curs si nu voi avea acces prea des la net.

_________________
"Be the change you wish to see in the world. (Mahatma Ghandi)"



http://groups.yahoo.com/group/Educatia_ ... ala_copil/



http://groups.yahoo.com/group/vegetarieni/


Sus
   
 
 MesajScris: Mie Mar 26, 2008 8:51 am        Subiectul mesajului: Carti de povesti Waldorf - editura Biodin 
Neconectat

Membru din: Vin Mar 21, 2008 3:31 pm
Mesaje: 35
Localitate: Cluj
La link-urile de mai jos gasiti doua povesti care se folosesc in Waldorf:
http://www.scribd.com/doc/2363248/Bobul-de-grau
http://www.scribd.com/doc/2363251/Aurul-stelelor
Cand vizualizati fiecare poveste, in partea dreapta a ecranului apare un patrat mare galbui pe care aveti si posibilitatea de Download (ca doc, ca pdf sau plain text) - puteti sa o folositi si pt celelalte fisiere pe care le-am mai pus acolo (cel cu programa gradinitelor Waldorf si poezioarele pt copii...)

Povestile fac parte din "Cercul povestilor anului in gradinitele Waldorf" - 2 volume care cuprind o selectie de povesti si basme adresate in special copilului de la 2 la 7 ani. Aceasta culegere este rodul unei experiente pedagogice de aproape o 100 de ani în gradinitele Waldorf din lumea intreaga. Selectia este facuta pe baza principiilor educatiei sanatoase si in conformitate cu specificul dezvoltarii copilului in fiecare din cei 6 ani (de la 2 la 7 ani) si nevoilor lui sufletesc-spirituale.

Cele doua volume
Cercul povestilor anului in gradinitele Waldorf vol. I - 15 RON
Cercul povestilor anului in gradinitele Waldorf vol. II - 18 RON
se pot comanda de la editura Biodin (Bucuresti) prin mail, la adresa: lazarescuchristian@yahoo.com
Cartile sunt format A4 si au aproximativ 160 si una 120 de pagini.
Daca cineva doreste si numar de telefon contactati-ma prin mesaj privat.

_________________
"Be the change you wish to see in the world. (Mahatma Ghandi)"



http://groups.yahoo.com/group/Educatia_ ... ala_copil/



http://groups.yahoo.com/group/vegetarieni/


Sus
   
 
 MesajScris: Mie Mar 26, 2008 10:47 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat
colaboratoare
Avatar utilizator

Membru din: Mie Ian 23, 2008 5:30 pm
Mesaje: 1719
Site web: http://www.christa-und-oliver.de
AlinaCoroian scrie:
Oricum, fata de cum fac unii invatatori din traditional pentru a sili stangacii sa scrie cu dreapta cred ca incape o diferenta fara comparatie.
[...]
Desenele sunt facute mari, iar atunci cand faci ceva mare e mai usor pentru oricare mana sa incerci sa faci chestia respectiva.
[...]
Nu stiu deci explicatiile oficiale, dar e ceea ce pot sa iti spun din ce am vazut - daca ma gandesc ca as desena un sotron pe asfalt, parca as avea o oarecare usurinta in a incerca sas il desenez cu stanga (eu fiind dreptace) - o usurinta mult mai mare decat daca as incerca sa scriu texte mici pe caiet cu stanga.

Alina, nu m-ai inteles. Este absolut TOTUNA prin ce metoda inveti un stangaci sa deseneze/scrie cu dreapta, ori ca e metoda blanda, ori mai dura, sanatoasa pentru copil nu e niciuna din metoda. Stangacia nu e o boala, deci nu ai nici ce sa tratezi, in schimb daca incerci sa inveti un stangaci sa foloseasca predominant mana dreapta, poti strica multe. Pe site-ul pe care ti l-am dat in engleza (ma refer la http://www.linkshaender-beratung.de/english/index.htm ) scrie mai multe despre asta.

Tipa aia a scris mai multe carti despre/pentru stangaci, si cand am citit-o pe prima am ramas :oroare:. Acolo am citit ca de ex. stangacii care au fost invatati sa scrie cu dreapta pot scrie "oglindit", adica de la dreapta la stanga si cu literele inversate, daca intelegi ce vreau sa spun. Iti jur ca n-am facut asta in viata mea, dar am incercat atunci si a mers fara nicio problema. Sa nu mai spun ca scrisul arata exact ca scrisul meu cu dreapta! M-am dus la sot si i-am zis sa faca si el asta. El a incercat sa o faca cu dreapta (nu reusea), si i-am zis ca nu cu dreapta, cu stanga. A zis ca-s dusa cu pluta si a vrut sa imi dea foaia inapoi :D, dar am insistat si nu a reusit. Cartea am citit-o in vacanta de Craciun (eram la facultate atunci), si dupa vacanta am inceput sa scriu la facultate cu scrisul asta "oglindit", imi cumparasem o hartie mai subtire, ca daca stiu sa scriu cursiv nu inseamna ca stiu si sa citesc :rofl:. OK, am scris o vreme asa, apoi cand am inceput serviciul (in anul urmator, in iunie 1999) am luat hotararea sa incep sa scriu "ca lumea" cu stanga, si asta fac de atunci. Vreau sa spun ca dupa ceva vreme am incercat intr-o doara treaba cu scrisul invers, si nu a mai mers ca atunci la inceput, adica e cam ca la sotul cand a incercat sa scrie invers, dar cu dreapta, stau si ma gandesc la fiecare litera cum trebuie sa o scriu.

Cantatul la pian e altceva, desi pana si un pian pentru stangaci a fost inventat, insa acolo nu vad problema asa acuta, tocmai prin faptul ca se folosesc ambele maini (am luat si eu niste ore de pian acum 2-3 ani).

AlinaCoroian scrie:
Cunosc multe educatoare W din tara si sincer nu stiu vreuna care sa fi silit vreun copil de gradinita sa foloseasca dreapta in loc de stanga. Nici nu prea ar avea la ce, crede-ma.

Hai ca m-am uitat inca odata (desi tot doar pe fuga) la programa gradinitelor, data de tine mai sus (textul contine f. multe greseli, probabil a fost scanat si apoi a fost folosit un program OCR, fara a mai fi corectat ulterior, poate ai timp si chef sa o faci :)). Citez de acolo:

Citat:
Parcurgand intregul proces artistic, copiii traiesc sentimentul desfasurarii cu sens a acestei activitati in care bucuria, rabdarea, concentrarea si perseverenta se impletesc armonios, conducand treptat nu numai la armonizarea trairilor copilului dar si la apropierea lui de o maturitate psihica si fizica necesare integrarii in scoala: fixarea lateralitatii, orientarea pe o suprafata plana, exersarea atentiei, a creativitatii si libertatii de exprimare.


Citat:
VII. PREGATIREA COPIILOR PENTRU SCOALA
In grupele Waldorf sunt copii de varste diferite, ca intr-o familie si astfel acei copii care urmeaza sa intre in scoala nu sunt izolati, iar temele lor de pregatire sunt incluse in parcursul zilnic general. Ei vor avea resposabilitati marite, de indrumare a celor mai mici si de realizare a unor lucrari complexe, care sa urmareasca:
- activitatea de coordonare ochi-mana-creier;
- motricitatea fina;

- parcurgerea unui proces tehnologic in executarea unui obiect util;
- asumarea de responsabilitati;
- cultivarea gandirii clare prin povestire, basm, activitati matematice conexe;
- independenta in actiune;
- vointa de a finaliza un lucru inceput
Astfel se creeaza in timp premizele unor abilitati intelectuale, psihice si fizice care sa ii permita copilului accederea la invatamantul scolar si integrarea in modul de lucru in clasa.


Motricitatea fina si coordonarea ochi-mana-creier sunt lucruri foarte importante, si, repet, daca schimbi ce a prevazut natura, nu poti face decat rau!

Pe undeva pe la inceput scrie si "Educatia promovata aici se desfasoara prin aplicarea pedagogiei intemeiate de Rudolf Steiner si care isi orienteaza demersul dupa evolutia copilului - fizica, sufleteasca si spirituala.", deci daca citesc in programa ceva de "fixarea lateralitatii", e clar ca aceasta urmeaza sa fie fixata pe dreapta, cum cerea Steiner. Din Romania nu cunosc pe nimeni din sistemul Waldorf, deci despre asta nu iti pot spune nimic, insa am citit despre scoli in Germania ca aici inca se practica teoria lui Steiner. :(

Oricum, daca nu ai copil stangaci, pentru tine e totuna, si nu vreau sa degenereze acest subiect intr-o discutie despre stangaci, ca titlul inspira altceva ;), dar am vrut sa pomenesc si acest aspect, pentru ca in situatia mea il consider foarte important.

_________________
Mona, *13.07.2006


Sus
   
 
 MesajScris: Mie Mar 26, 2008 11:19 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8177
Bendis se pare ca-i stangace, adica stiu ca e prea devreme sa spun asta, dar acum observ o predominanta a mainii stangi.

AlinaCoroian scrie:
Doar ca la prima vedere, mi s-a parut ca e vorba de "a stimula", "a obisnui" sau "a incerca sa"... Nu mi s-a parut sa fie o chestie pe care invatatorul are datoria sa o faca calcand peste cadavre. Oricum, fata de cum fac unii invatatori din traditional pentru a sili stangacii sa scrie cu dreapta cred ca incape o diferenta fara comparatie.


acum vreo saptaman am fost la o zi de nastere, la McDonalds unde exista si o animatoare care incerca sa stimuleze copiii, copii care erau frumos aliniati, cu niste bureti in mana. trebuiau sa sara in doua picioare pentru o distanta cam de un metru si sa arunce buretele intr-o cutie de carton
la Felix nici macar n-a ajuns mesajul, calca absent, ajungea in dreptul cutii de carton, punea buretele in cutie si ramanea blocat acolo pana cand cineva cu blandete il recupera
Alina, tu nu-mi cunosti baiatul, dar din ce am descris eu aici tu ai putea sa desprinzi ca as avea idiotul perfect la casa
dar din ce-l cunosc eu stiu ca nu e asa
Felix e un copil chiar inteligent, c-o dezvoltare psihomotorie superioara mediei, dar care supus unor presiuni fie ele si blande (chiar nimeni nu a ridicat tonul la el, cu totii au fost gentili) inregistreaza in mod vadit blocaje.
Practic uitandu-ma la el ma vedeam pe mine la scoala cand nu eram capabila sa prind mingea pasata de colege, dar care mai tarziu, ajunsa la maturitate si scuturandu-ma de acel balast - must , care-mi spunea ca toti copiii pot sa sara peste 110 cm si numai eu nu reuseam sa-mi desprind picioarele de pe pamant, reuseam sa intreprind actiuni chiar surprinzatoare pentru trecutul meu in ale educatiei ficice :)

uite-l, cu toti erau fericiti, numai al meu afisa fata aceasta pe tot parcursul sarbatoarei :)

Imagine


deci vezi tu, nu e neparat sa treci peste cadavre ca sa distrugi sufletul unui copil, e suficient sa incerci sa stimulezi intr-o directie inspre care copilul nu se simte orientat, sa incerci sa-l obisnuiesti cu o situatie care lui nu-i este naturala (practic il impingi sa accepte ceva ce-i este in afara fiintei sale)

_________________
Imagine

Imagine

Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Mie Mar 26, 2008 11:30 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat

Membru din: Vin Mar 21, 2008 3:31 pm
Mesaje: 35
Localitate: Cluj
Mie mi se pare ca motricitatea fina si coordonarile de care e vorba in programa se realizeaza prin jocuri de degete, jocuri in cerc si alte jocuri ritmice (cu vers, cantec, miscari care sugereaza textul poeziei sau cantecelului etc) - daca vezi un astfel de joc in desfasurare nu conteaza cu ce mana e executat. De asta spuneam ca nu cunosc in activitatile concrete din W ceva unde sa fie musai o mana in loc de alta.
Totusi am adresat intrebarea mai departe, sunt curioasa si eu daca primesc un raspuns, care e acesta.
Pentru mine nu e o problema acest subiect de discutie. :)

_________________
"Be the change you wish to see in the world. (Mahatma Ghandi)"



http://groups.yahoo.com/group/Educatia_ ... ala_copil/



http://groups.yahoo.com/group/vegetarieni/


Sus
   
 
 MesajScris: Mie Mar 26, 2008 12:29 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat

Membru din: Vin Mar 21, 2008 3:31 pm
Mesaje: 35
Localitate: Cluj
Gazzella, chiar imi pare rau pentru felul cum se pare ca a fost receptionat ceea ce am scris.

Totusi, mi se pare ca discutia a luat o turnura usor deplasata.
Sigur, cand am spus de “trecutul peste cadavre” sper ca e evident ca nu ma gandeam ca cineva o sa imi omoare fizic copilul meu sau al tau sau al oricui altcuiva. Ma refeream exact la frustrarile sufletesti, la atentia pentru viata sufleteasca si individualitatea fiecarui copil.
Eu una nu am intalnit pana acum nici o scoala traditionala sau de alta culoare care sa acorde atata atentie fiecarui copil, individual, care sa respecte mai mult ritmurile proprii ale fiecarui scolar, care sa acorde atata rabdare si respect fiecarei fiinte umane.
Poate la voi, cei care locuiti in strainatate situatia este alta, iar scolile traditionale fac toate aceste lucruri – si aceasta nu poate decat sa ma bucure.

Dar de frustrari sufletesti, sa fim seriosi, nu este de vina nici Steiner, nici pedagogia Waldorf, nici guvernul si nici papa.
Ele pot sa apara la fel de bine in sistemul traditional, la fel ca in timpul unei plimbari in parc sau al unei petreceri la mac donalds.
Orice activitate din orice gradinita sau scoala este in fond o stimulare a copilului spre diverse activitati. Scrisul unei litere in traditional, in Waldorf sau oriunde ar fi el si cu orice mana se poate ca unui copil sa ii ia mai mult timp, altuia mai putin. Faptul ca cel caruia ii ia mai mult timp se simte sau nu frustrat depinde in mod particular de comportamentul educatorului de la clasa, exact al acelui educator, si nu de scoala sau alti parametri exteriori. Mai depinde si de echilibrul interior al copilului, care e construit partial acasa de parinti si partial in unitatea de invatamant pe care o frecventeaza. Cate scoli / gradinite traditionale au ca target intre obiectivele lor sa ajute copilul in realizarea echilibrului sau interior, in realizarea armoniei cu sine si cu lumea?? Dupa cum spuneam si inainte, din ceea ce cunosc eu, Waldorf e singura pedagogie care acorda astfel de atentii.Plus nu am auzit de vreo scoala traditionala care sa puna macar astfel de probleme.

_________________
"Be the change you wish to see in the world. (Mahatma Ghandi)"



http://groups.yahoo.com/group/Educatia_ ... ala_copil/



http://groups.yahoo.com/group/vegetarieni/


Sus
   
 
 MesajScris: Mie Mar 26, 2008 4:32 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
moderatoru'-cu-toporu'
Avatar utilizator

Membru din: Mie Ian 23, 2008 7:45 pm
Mesaje: 1847
Site web: http://jurnal-pe-pinza.blogspot.com/
Localitate: Toronto
Intro: Din putinele lucruri pe care le stiu despre pedagogia Waldorf, imi pare ca e mult mai relaxata si mai atenta la nevoile copiilor decit pedagogia "traditionala" (ma refer aici la modul in care se comporta educatorii in gradinitele/caminele de copii/scolile guvernamentale). Asta ar fi "bila alba".

Partea care nu-mi place la Waldorf e ca e asociata cu nu sh' ce curent religios. Din punctu' meu de vedere religia e recomandabil sa fie studiata "din exterior", adica citind despre si urmarindu-i pe altii, nicidecum "din interior", adica practicind-o si insusindu-ti-o ca pe o dogma. Asta ar fi "bila neagra".

Gata intro.


AlinaCoroian scrie:
[...] In primul rand m-as gandi despre felul in care copiii invata sa scrie in Waldorf. Exista o materie numita "desenul formelor" care precede scrisul (si care continua pe parcursul celor 4 ani de scoala primara). Pentru un an copiii deseneaza linii, curbe etc pe caiete de desen mari, fara liniatura. [...]


As avea niste intrebari: Toti copiii deseneaza forme un an de zile inainte de a se apuca de scris? Si daca da, de ce?

Si ma gindesc la faptul ca copiii invata in stiluri si ritmuri diferite. M-as astepta ca unii sa se plictiseasca dupa trei sesiuni de desenat linii si curbe, si sa nu mai vrea sa deseneze deloc, sau sa-si incerce mina la niste "O"-uri, "A"-uri sau mai stiu eu ce alte litere sau cifre. Altii, din contra, s-ar putea sa vrea sa o dea-nainte cu valurele si linii batute de vint fo' doi-trei ani de zile, fara sa manifeste vreun interes pentru ceea ce oamenii mari numesc scriere inteligibila (adica scrisu' cuiva care nu e medic sau avocat :-)).

Si-atunci: Cum ii impaca Waldorf pe toti?

Caci daca-i impaca fortindu-i pe unii sa astepte, iar pe ceilalti sa se grabeasca, mi se pare ca nu-i suficient de bine pentru a-mi dori sa-mi dau copiii intr-o astfel de institutie.


A.M.

_________________
Imagine Imagine&Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Mie Mar 26, 2008 5:29 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8177
Alina, printre preferintele mele se bucura si gradinitele waldorf
nu o lua personal, eu imi expun temerile doar

Citat:
Dar de frustrari sufletesti, sa fim seriosi, nu este de vina nici Steiner, nici pedagogia Waldorf, nici guvernul si nici papa.


pai depinde in ce context se desfasoara procesul
pentru ca daca eu imi voi intarca pruncul la 8 luni pentru ca atat i se parea corect lui Steiner atunci da, nu-i vina lui Steiner ci vina mamei care a dat credit lui Steiner :D
deci eu aceste nuante vreau sa le am bine definite
pana unde se considera in pedagogia steineriana ca se pot intinde, forta limitele (pentru ca despre fortarea limitelor vorbim, putini copii de opt luni sunt fericiti sa fie intarcati)
sau concretin cazul nostru: de ce trebuie ca un copil care se naste stangaci sa fie orientat, indemnat sa foloseasca folosirea mainii drepte?

AlinaCoroian scrie:
Orice activitate din orice gradinita sau scoala este in fond o stimulare a copilului spre diverse activitati.

haide sa definim stimulul mai intai
ce m-ar interesa in mod deosebit este daca acest stimul il regaseste, e prezent, il recunoaste copilul in mediu sau ii este prezentat asteptandu-se ca copilasul sa raspunda adecvat?

Citat:
Faptul ca cel caruia ii ia mai mult timp se simte sau nu frustrat depinde in mod particular de comportamentul educatorului de la clasa, exact al acelui educator, si nu de scoala sau alti parametri exteriori.

de acord, dar pe mine ma intereseaza ce spune pedagogia steineriana vis-a-vis de natura frustrarii la copii, de modul in care noi, adultii, familiari si nefamiliari ar trebui sa ne raportam acesteia ca pe urma sa ma intereseze sau mai putin de ce educatoarea nu se muleaza sau se muleaza pe filosofia pedagogiei steineriene



AlinaCoroian scrie:
Mai depinde si de echilibrul interior al copilului, care e construit partial acasa de parinti si partial in unitatea de invatamant pe care o frecventeaza. Cate scoli / gradinite traditionale au ca target intre obiectivele lor sa ajute copilul in realizarea echilibrului sau interior, in realizarea armoniei cu sine si cu lumea??


uite, e si unul din deziteratele mele
intrebare: cum vede parcursul, deci care este calea sau care sunt caile in realizarea acestui deziderat?

AlinaCoroian scrie:
Dupa cum spuneam si inainte, din ceea ce cunosc eu, Waldorf e singura pedagogie care acorda astfel de atentii.Plus nu am auzit de vreo scoala traditionala care sa puna macar astfel de probleme.


traditionala nu, dar mai exista cateva relativ noi
pedagogia montessori, Maria Montessori afirma ca "metoda este copilul", adica totul este corect cat timpul copilul da masura tuturor lucrurilor

_________________
Imagine

Imagine

Imagine


Sus
   
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 55 mesaje ] 

Ora este UTC+02:00 UTC+2


Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România