attachmentparenting.ro/forum

Forumul romanesc de attachment parenting

Site Logo

Acum este Dum Dec 15, 2019 12:02 pm

Ora este UTC+02:00 UTC+2




Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 17 mesaje ] 
Autor Mesaj
 MesajScris: Mie Aug 06, 2008 11:46 pm        Subiectul mesajului: Emmi Pikler 
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8182
Localitate: Montreal, Canada
zilele astea am citit o carte tare buna
Emmi Pikler - Pentru o dezvoltare libera

Pikler a condus un studiu in Ungaria referitor la capacitatea copiilor de a se dezvolta neuromotoriu fara interventia adultului, iar concluzia sa este ca interventia directa a adultilor in primele faze de dezvoltare a copilului, adica punerea copilului pe burta, punerea in sezut, in picioare, sustinerea copilului de manute in timpul mersului nu sunt conditii preliminarii in achizitia acestor etape de dezvoltare deoarece in conditii ambientale favorabile copilul reuseste singur, din proprie initiativa si punand in act miscari calitativ superioare, bine echilibrate sa se rostogoleasca, sa se puna in fund, sa mearga de-a busilea, sa umble.
Atunci cand copilul se misca din proprie initiativa se dezvolta si o constiinta a propriului corp, constiinta de sine. Copilul incepe sa-si formeze o perceptie a propriei eficiente, a propriei capacitati de insusire a elementelor mediului, in recunoasterea spatio-temporala a acestuia. Miscarea fizica reprezinta o parte importanta a activitatii unui copil in primii ani de viata. ca urmarea a unor studii cu caracter psihologic incepe sa se atribuie o tot mai mare importanta miscarilor active* in relatie cu formarea schemei corporee, constituirea functiilor orientative, formarea primelor notiuni abstracte si a primelor structuri a gandiri.
Rubinstein referindu-se la Szecsenov, scrise: perceptia spatiului si fixarea privirii se realizeaza inainte de toate datorita proprioceptorilor muschilor oculari, iar ulterior datorita multiplelor legaturi care se stabilesc in valutarea distantei dntre ochi si mana, picior. Astfel se realizeaza aproximarea timpului si spatiului in stabilirea relatiilor referitoare la apropierea obiectelor, inaltimea, traiectoria viteza acestora. Rezultatele experientelor efectuate demonstreaza ca pisicile dotate de aceleasi posibilitati vizive si perceptive, dar care nu au putut sa puna in act miscarea activa s-au dezvoltat divers comparativ cu cele carora le-a fost favorizata miscarea activa.

* miscarea activa este acea miscare pe care copilul din proprie initiativa, in maniera spontana o pune in act


Sus
   
 
 MesajScris: Joi Aug 07, 2008 12:08 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Vin Mar 28, 2008 9:05 pm
Mesaje: 448
Site web: http://educatiedetranzitie.blogspot.com/
Localitate: Baia Mare (deocamdata)
:D eu nu am citit-o pe tanti asta, dar pot sa zic ca are mare dreptate! la noi nu se punea problema de ajutor, mai ca l-as fi impiedicat sa se ridice si sa umble pentru ca mi se parea ca le face pe toate prea devreme. acum, privind in urma, constat ca nu citise cartile si avea ritmul lui personal de dezvoltare ;) dar pe vremea aceea imi era frica.

nu mi-a trecut niciodata prin minte sa-l pun in premergator, singura mea intrebare era cum sa-l fac sa mai stea o secunda locului! si tare greu era! si acum e la fel, dinamic si ocupat. accepta ajutor daca vede ca nu poate, dar mai intai incearca singur ;).

a avut si o perioada cand se enerva rau daca nu putea face ceva sau daca incercam sa-l ajut, dar acum s-a linistit, parca e mai senin si mai sigur pe fortele lui.

cunosc cativa copii chiar mai siguri pe ei decat Andrei la unele tehnici de catarat avansat :D, dar din ce vad au primit chiar mai putina sustinere decat el ;) (primind, in schimb, multa dragoste si sustinere afectiva). asa ca... de acord cu Emmi Pickler!

cand ma gandesc ca acum copilul meu e la tara si se joaca in curte :x si sta acolo toata ziulica, lungi perioade neacompaniat de nici un adult! abia astept sa ma duc sa-l vad ce mestereste!

_________________
"Fiecare om are un orizont. Cand acesta se ingusteaza si devine infinit de mic el se transforma in punct si atunci omul zice: acesta este punctul meu de vedere!" David Hilbert

Imagine

http://educatiedetranzitie.blogspot.com/


Sus
   
 
 MesajScris: Joi Aug 07, 2008 12:20 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8182
Localitate: Montreal, Canada
ei, n-o sa uit veci cum s-a ridicat in picioare si a plecat mandruta
mergea de-a busilea si manca o coaja de banana si i-a cazut o parte din coaja si trebuia s-o recupere, acum avea ambele maini ocupate, dar trebuia sa mearga si s-a dus :)
coordinare, calm, totul era in ea


Sus
   
 
 MesajScris: Joi Aug 07, 2008 12:34 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8182
Localitate: Montreal, Canada
Posibile probleme datorate unei dezvoltari neuromotorii cu secondarea adultului
1. Copilul fiind manipulat se regaseste in permanenta constrans sa stea imobilizat in aceasi pozitie. Foarte mic fiind este pus pe burta miscarile fiindu-i limitate. Miscarile copilului caruia i se permite sa ramana pe spate sunt mai libere, copilui permitandu-i-se sa intoarca fara efort capul de la dreapta la stanga, sa loveasca cu picioarele, etc. Mai tarziu copilul este constrans sa stea in fund unde, la fel, se va regasi imobilizat. Si mai tarziu va fi pus in pozitie verticala, unde se va regasi din nou imobilizat. Practic primul an de viata acesti copii manipulati si-l consuma intr-o continua imobilizare.

[...]

4. O alta anomalie care merita o reflexie e faptul ca pentru toata perioada primului an de viata copilul care este tinut in pozitii pe care nu poate sa si le sustina va depinde de ajutorul adultului. In aceasta conjuctura copilul ramane imobilizat. De exemplu, in sezut fiind va avea nevoie de adult care sa-i recupere jucaria, care a alunecat in afara campului sau de actiune.
Un copil sanatos are nevoie de tot mai multa activitate in paralel cu dezvoltarea sa neuromotorie si daca ajunge sa fi astfel imobilizat, condamnat la imobilitate incepe sa se simta impotent, nelinistit, nemultumit, nesatisfacut. E unul din motivele pentru care el incepe tot mai des sa solicite adultul sa-i schimbe pozitia punandu-l in fund, in pozitie verticala, tinundu-l de maini ca sa umble, etc.

Conditii care favorizeaza miscarea activa:

- securizarea afectiva a copilului
- necentrarea adultului pe copil, adica adultul se va feri sa-l invete pe copil cum sa se intoarca, cum sa stea in fund, cum sa umble. copilul va fi lasat initial, intr-o prima faza doar pe spate lasand copilului posibilitatea de actiune
- daca copilul se prinde de mama aceasta il accepta, contine, dar nu-l ajuta sa se deplaseze
- mai tarziu cand copilul invata sa umble se evita pe cat posibil sa se ofera mana copilului. mama se limiteaza in a fi doar baza sigura, menita sa confere siguranta interioara, copilul fiind acceptat, continut daca solicita, dar miscarea ii apartine
- mama nu interzice, nu impiedica nici o tentativa spontana de-a copilului de-a se misca, deplasa
- copilul care incepe sa se tarasca, mearga de-a busilea i se vor asigura toate conditiile necesara ca sa o faca, adica: spatii largi (nicidecum patuturi, tarcuri, etc), curate, securizate (unde sa nu aiba acces la prize, de unde va disparea bibeloul preferat al bunicii)
faptul ca un copil nu este in mod direct ajutat, ca se evita stimularea acestuia directa prin indemnuri, jucarioare puse strategic nu semnifica indiferenta din partea mamei, mama fiind complice bucuriei copilului intrat intr-o noua dinamica posturala.
Experimentarile (copilul prin toata aceasta miscare activa experimenteaza, se experimenteaza) autonome, independente sunt cele care il satisfac, il imping sa mearga mai departe.

imbracamintea:
- haine gandite in asa fel incat sa nu obstaculeze miscarea (eu am renuntat la body, ai mei erau tare impiedicati cu body pe ei, faine, tinuta din 2 piese permite o mai posibilitate de miscare)
- descult pana cand copilul are o determinata siguranta in mers
- suprafata pe care se depèlaseaza trebuie sa fie suficient de dura ca sa aiba o buna priza, prindere copilul, dar si suficient de moala ca sa nu-i creeze discomfort (un covor curat e perfect, patura nu mai e perfecta pentru ca nu sta fixa, vara se poate direct pe pavimente de lemn, marmura. afara direct pe iarba)

Analiza si evaluarea dezvoltarii neuromotorii la copiii carora li s-a permis miscarea activa

Acesti copii se caracterizeaza printr-o mare mobilitate nefiind constransi la o situatie de imobilitate. Se observa ca pregatesc cu saptamani inainte o noua etapa de dezvoltare (inainte sa se puna in sezut exerseaza diferite atutudini posturale) punand la punct miscari preparatorii. In curentul de abordare opus acestuia - miscarii active- se ignora total aceasta etapa preparatorie de dezvoltare. Exerseaza activ in a sta in picioare, a se indoi, a se inalta, experimenteaza numeroase forme de echilibru in picioare inainte de-a face primul pas (Bendis incerca sa se deplaseze modulandu-si talpa, facand priza cu degetele picioarelor si se deplasa asa cu jumatatile de cm :D ), In baza observatiilor facute de Pikler in aceste etape de dezvoltare copiii isi dezvolta capacitatea de a fi prudenti. In 20 de ani de supraveghere a acestor copii institutionalizati (1500 de copii in decursul a20 de ani) carora li s-a permis miscarea activa nu s-a inregistrat nicio fractura. Se evita in mod atent ca copilul sa fie lasat intr-o pozitie in care el nu a reusit sa ajunga anterior. In aceasta etapa de dezvoltare necesitatea copilului de-a recurge la ajutorul adultului in timpul desfasurari propriei activitati este una foarte diminuita. In fapt, pe masura ce copilul creste creste si nevoia de activitate, acesta se misca cu o siguranta si o abilitatea tot mai crescuta, se poate regasi singur cu o facilitate si o siguranta proprie acesto copii.
Un avantaj al acestei dezvoltari consta in continuitatea activitatii copilului (tot Bendis, pe care pe la 8-9 luni nu stiam pe unde mi-e prin casa :D, era prinsa de ceva, numai ea stia ce si nu eram obraznica s-o deranjeaz :P )


Sus
   
 
 MesajScris: Joi Aug 07, 2008 12:26 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8182
Localitate: Montreal, Canada
Si ca sa conclud: totul e non centrare pe copil (non child centered NCC), ceea ce se descria si in cartea lui Liedloff - The Concept of Continuum". Copilul este continut si atat, miscarea ii apartine. E liber sa se indeparteaze pentru afi liber sa se reintoarca la baza -mama, mama care nu va interveni in mod direct, nu se va adresa direct copilului, nu se va propune sa-l ajute, manipuleze, conduca.

Super cartea, cu siguranta Pikler nu avea idee despre AP, o prima editie a studiului sau a fost publicata in 69, cunostea doar lucrarile lui Bowlby din 1951 "Child Care And the Growth of Love", carora le acorda credit (in institutul sau a incercat sa ofere copiilor institutionalizati prezenta constanta a unui adult)

cred ca mi-o scanez, cine vrea sa faca buzz, o dau mai departe :D


Sus
   
 
 MesajScris: Vin Aug 08, 2008 11:32 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Vin Mar 28, 2008 9:05 pm
Mesaje: 448
Site web: http://educatiedetranzitie.blogspot.com/
Localitate: Baia Mare (deocamdata)
buzz! :D

citind ce ai scris mai sus mi-am adus aminte ce revelatie am avut cand am citit-o prima data pe Liedloff si am realizat ce inseamna conceptul de educatie non child centered. si ce deserviciu i-am facut copilului meu intre 6 si 11 luni, cand efectiv am fost tot timpul pe capul lui sa-l impiedic sa se raneasca! (de fapt tie ti-am mai spus povestea, a cazut la 6 luni si s-a lovit rau la un ochi, de atunci am avut nevoie de mult timp si de incurajarile tale ca sa imi recapat increderea in el! :imbratisare: ).

dar daca as avea si un al doilea cred ca as sti deja cum sa reactionez! :D

_________________
"Fiecare om are un orizont. Cand acesta se ingusteaza si devine infinit de mic el se transforma in punct si atunci omul zice: acesta este punctul meu de vedere!" David Hilbert

Imagine

http://educatiedetranzitie.blogspot.com/


Sus
   
 
 MesajScris: Vin Aug 08, 2008 4:51 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat

Membru din: Joi Apr 17, 2008 12:12 pm
Mesaje: 278
Yahoo Messenger: vilcearoxana
buna, vreau si eu cartea, am cautat pe net si n-am gasit-o,am id de mess vilcearoxana, daca te hot. sa o scanezi...
al meu merge de-a buselea, prin casa se sprijina de mobila si merge si in picioare, e ok, dar vrea asa si afara...si-si zdreleste genunchii..il mai pun pe iarba...am avut asa, o retinere sa-l tin de maini...si vad ca am facut bine..chiar vreau sa citesc cartea..


Sus
   
 
 MesajScris: Joi Aug 14, 2008 9:31 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8182
Localitate: Montreal, Canada
noh, si mi-o zinit Christa acasa, cand am citit cartea, am scris topicul tare mult m-am gandit si la ea si la Mona a ei, devenita o fetita extrem de agila
mersul in patru labe

_________________
Imagine

Imagine

Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Joi Aug 14, 2008 9:32 am        Subiectul mesajului:  
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8182
Localitate: Montreal, Canada
fetelor, lucrez la scanare, merge greu ca-s mai vesnic calarita de fata, da' noh!
roxana, e in italiana
ananda stiu ca se descurca cu italiana

_________________
Imagine

Imagine

Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Mie Aug 27, 2008 2:06 pm        Subiectul mesajului:  
Neconectat

Membru din: Joi Apr 17, 2008 12:12 pm
Mesaje: 278
Yahoo Messenger: vilcearoxana
ma descurc si eu :) , nu foarte bine, dar de inteles inteleg..


Sus
   
 
 MesajScris: Mar Mar 31, 2009 1:02 am        Subiectul mesajului: Emmi Pickler 
Neconectat
cartonas rosu
cartonas rosu
Avatar utilizator

Membru din: Dum Mar 29, 2009 9:32 pm
Mesaje: 844
http://de.wikipedia.org/wiki/Emmi_Pikler


pentru cine este interesat, gasesc munca ei ca fiind partial foarte interesanta, mai ales ce s-a dezvoltat din ideile ei practice (grupe de joaca mai ales pt sugari)

_________________
SpurNatur - Purtati-va bine (cu) bebelusii


Sus
   
 
 MesajScris: Vin Apr 08, 2011 11:23 pm        Subiectul mesajului: Re: Emmi Pikler 
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8182
Localitate: Montreal, Canada
http://dspace.nitle.org/handle/10090/7235

This thesis explores Pikler and Resources for Infant Educarers (RIE) methods of parenting enhancement and intervention in an attempt to discover whether they promote attachment in the first three years of a child’s life. I report on the Pikler and RIE literature, as well as past and current attachment theory and research. I begin with the work of Bowlby, Ainsworth, and Main and progress to the study of neurobiological, genealogy, adult attachment styles, coping and resiliency, and internal mental states. In the 1946, post-WWII, Emmi Pikler created an orphanage in Budapest, Hungary, The Pikler Institute, beginning a unique approach to childcare that sensitively responded to the needs of children in a relationally responsive and developmentally attuned manner. Pikler’s close colleague, Magda Gerber, further developed the work, by bringing the methodology to families in the U.S. as a unique understanding of the relational needs and developmental competencies of infants.
In order to understand the ways in which the Pikler and RIE methods promote attachment, my research sought to discover the links between attachment theory and the RIE and Pikler approaches. I endeavored to accomplish this by asking facilitators to describe specific behaviors of parent-infant dyads that exemplified the Pikler and RIE methods. I then analyzed the results in relation to various concepts of attachment theory. The results indicate that these methods promote attachment. I hope that by bringing this awareness to light that social workers and others working with infants and families with mental health issues based in attachment will find an accessible and practical tool through the methodologies of RIE and Pikler.

_________________
Imagine

Imagine

Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Vin Apr 08, 2011 11:30 pm        Subiectul mesajului: Re: Emmi Pikler 
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8182
Localitate: Montreal, Canada
http://www.parentingworx.co.nz/fantasti ... rinciples/

Babies are never put into a position which they cannot get into by themselves.

The reason for this is that they become trapped – and no longer free in their movement. In essence – a baby becomes a prisoner of his/her own body. Pikler understood the myriad of positive outcomes of Free Movement when she said:
“Whilst learning to turn on the belly, to roll, creep, sit, stand and walk, (the baby) is not only learning those movements but also how to learn. He learns to do something on his own, to be interested, to try out, to experiment. He learns to overcome difficulties. He comes to know the joy and satisfaction which is derived from this success, the result of his patience and persistence."

Take a look at all the ‘parent bling-bling’ on the market today which restricts a baby’s movement. Prams; walkers; high-chairs; swings; baby propping apparatus; baby hammocks; ‘safety’ sleeping equipment and car seats are commonly used items. Whilst some of these have valid uses (e.g Car Seat whilst travelling in a car) many are used for extended periods of time allowing a baby no freedom of movement. These items are usually more about convenience for the parent – and not about what is good for a baby’s development.

_________________
Imagine

Imagine

Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Sâm Dec 29, 2012 2:00 am        Subiectul mesajului: Re: Emmi Pikler 
Neconectat

Membru din: Lun Ian 21, 2008 7:05 pm
Mesaje: 1264
Yahoo Messenger: creangacorina
Localitate: Tortona (AL) Italia
intrebare: are 3 spre 4 luni, vrea numai si numai in brate cat e treaza, nici gand sa stea pe spate sa "exerseze" ceva. nu se intoarce pe burta si nici nu mi se pare ca ar vrea, se mai indoaie in forma de C sa se uite dupa mine s-o iau odata in brate ( o mai las pe pat de genul 1-2 min pt urgenze).
cand accepta sa "stam" la masa sa mananc si eu, o tin in sezut pe genunchii mei. cred ca de mai bine de-o luna folosesc pozitia asta fara sa-mi dau seama ca poate nu e pregatita si m-a izbit asta de curand. de fapt ar fi imposibil s-o tin in oricare alta pozitie cat stau jos ca nu accepta.
fac bine?? sa "mimez" pozitia sezand fara s-o ajunga ea singura?

pana ajung sa citesc cartea, va rog lamuriti-ma :)

_________________
Imagine

Imagine


Sus
   
 
 MesajScris: Sâm Dec 29, 2012 4:42 am        Subiectul mesajului: Re: Emmi Pikler 
Neconectat
moderatoare
Avatar utilizator

Membru din: Vin Ian 18, 2008 11:25 am
Mesaje: 8182
Localitate: Montreal, Canada
cei din tribul yekuana intai au citit cartea lui madama pikler dupa s-au scarpinat daca fac bine au ba sa-i tina in brate, in fund, pe picioarele lor - a parintilor
sigur ca faci bine!
pikler are un merit incontestabil, acela de-a pune in vedere importanta unei dezvoltari libere
din pacate copiii din orfelinate era mult prea liberi, intr-atat de liberi ca-si puteau permite sa stea pe spate cu orele
marc si acum de-l pun pe spate sa-i schimb doar pampersul se face rosu de plans, doar in cateva secunde
el n-a citit-o pe doamna pilker si nu stie ca pe spate e pozitie 'naturala', doar sa vrei :P
dar Gloria ce spune?

_________________
Imagine

Imagine

Imagine


Sus
   
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 17 mesaje ] 

Ora este UTC+02:00 UTC+2


Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România